شاهین نجفی هنرمندی شجاع یا فیلسوفی بی مایه؛ نقدی به بهانه مصاحبه اخیر با بی بی سی

شکی نیست که باید از حق شاهین نجفی برای نفی مقدسات دفاع کرد. فارغ از اینکه شاهین نجفی چه شخصیتی دارد و یا چطور فکر میکند باید از آزادی بیان او دفاع کرد. اما میتوان شخصیت او را هم نقد کرد. در مصاحبه او با برنامه به عبارت دیگر و یا مصاحبه های قبلی، آنچه من از شاهین نجفی دیدم سراسر تلاشی ناموافق بود برای خاص جلوه کردن. به عنوان نمونه از او میپرسد چه گرایش سیاسی داری میگوید آنارشیست هستم. میپرسد چرا از دانشگاه بیرونت کردند میگوید من میشکاندم در فضای بسته نمیتوانم بمانم. در تمام طول مصاحبه به نظر من مزخرف به هم می بافت و تاکید میکرد که چقدر خاص هست و در هیچ قالبی نمیگنجد. در جایی از مصاحبه به او میگوید بعضی میگویند کارهای تو بی سر و ته هستند و هیچ انسجامی ندارند در جواب میگه اصل هنر همینه. بهترین جای مصاحبه هم وقتی بود که از برنامه آینده صحبت میکنه و میگه قرار است در آمریکا یه سلسله سخنرانی هایی بر گذار بکنه و در اون سخنرانی ها این بحث های  تئوریک رو بیشتر باز کنه. به نظر من بهتر است شاهین نجفی نقش فیلسوفانه برای خودش در نظر نگیرد، چون این نه تنها کمکی به معروف شدن و یا محبوب شدن او نمیکند بلکه برعکس عمل خواهد کرد.

ویدیو مصاحبه با شاهین نجفی در برنامه به عبارت دیگر:

پی نوشت:

لینک این مطلب در بالاترین

9 پاسخ

  1. اسلام پیروز است اللهم عجل لولیک الفرج

  2. لعنت خدا بر شاهین نجفی ونویسنده ضد دین و وطن فروش وتاکید میکنم شاهین نجفی کثیف مثل موش زندگی کن و مثل سگ هم بمیر

  3. shahin filsof,khas,tak,va ye marde foqoladast…

  4. فکر کردی نمیشد مثل این اسکلا تو ایران حال کنم و بیزینسم اینجا
    جای ندا از سوسن خانوم میخوندم تا تو حال کنیو بگی از خنده مردم
    ………تو ازم بدت میاد حق داری چون هیچکی مثل من از زشتیا تو چشات نخوند….

  5. دقیقا همینه .شاهین نجفی رو می شه به عنوان هنرمند قبول داشت اما نه فیلسوف . اونهایی هم که در آلمان , کلن زندگی می کنن و با ایشون از نزدیک در ارتباطن می دونن که این شخصیتی که سعی می کنه نشون بده از خودش( والبته موفق هم نیست ), اصلا خود واقعی ش نیست !

  6. دیواااااااااااانه وار دیووووااااااانه هستم شاهین جان من عاشق فحش شاتم گور پدر اسلام ایران

  7. اونی که این حرفها رو نوشته خیلی احمقه واقعا برات متاُسفم…

  8. شاهین اهل مطالعه و اندیشه است حداقل در حد یافتن پاسخها و اقناع خودش و صریح و صادق.. و حرف داره در هنرش و چرت و پرت و جهت تفریح کار نمیکنه
    برعکس بسیاری از هنرمندان بی سواد و ترسو و فرومایه و پولکی

  9. شاهین نجفی تماما خودشه.. اون تلاش میکرد که خودش باشه و درست خودشو توصیف کنه.. اون نخواسته که فیلسوف تلقی بشه فقط از بعضی اصطلاحات کمک میگیره تا پاسخ صادقانه ای بده.. فکر میکنم در حد سواد یک فرد عادی این جامعه سخن گفت و اگر مثل بعضی هنرمندان عقده ای(عقده خودنمایی و شهرت) بود توان و استعداد بسیاری داشت که همه جا ویدئوهاشو هزاربار در روز نشون بدن، ولی این کارو هرگز نکرده و علاقه و عقده ای در زمینه نداره

بیان دیدگاه